MIMI EVO

MIMI EVO.

MINI Electric Racing.

PRIMUL MINI ELECTRIC DE CURSE DIN LUME A FOST PREGĂTIT ÎN ROMÂNIA. 2022 ESTE AL DOILEA SEZON COMPLET PENTRU PROIECTUL NOSTRU DE COMPETIȚIE.

O premieră mondială absolută. MIMI a devenit MIMI EVO în 2022.

MINI Electric Racing este primul model electric de competiție al mărcii din istorie.  La fel de important, este una din primele şi puținele automobile electric de curse dezvoltat cu modificări minime de un automobil de serie. Aceasta demonstrează că MINI Cooper SE rămâne un MINI – o experiență de condus excepțională: de pe stradă, pregătit imediat să intre în competiție. 

 

MINI Electric Racing este un proiect românesc, construit pe baza unui model electric deosebit de agil care vine de la o marcă britanică cu o istorie specială în motorsport – a răsturnat ierarhii şi a suprins mereu. Aşa ne dorim să facem şi noi cu MINI Electric Racing.

 

Încă de la debut, cu multă afecţiune, MINI Electric Racing a primit numele MIMI. În 2022 dorim să arătăm că am trecut la un alt nivel de pregătire. Alături de echipa Engage Engineering trecem modelul nostru printr-o serie extinsă de pregătiri pentru motorsport. Folosind o tradiţei care foloseşte indicativul EVO pentru a marca un pachet tehnic nou, la fel MIMI devine acum MIMI EVO.

Piloţii MIMI EVO

În acest sezon pilotul principal al proiectului va fi Andrei Barbu. Andrei este cel care a fost la comenzile MIMI la prima cursă oficială, în cursa de coastă de la Poiana Braşov, în aprilie 2020. Andrei este jurnalist, unul din prezentatorii emisiunii MotorVlog de la TVR2. Îi puteţi citi articolele şi pe www.bmwblog.rowww.plug-and-drive.ro şi în revista Gentleman’s Cars.  Are o carieră lungă în presa auto, lucrând pentru publicaţii importante precum legendarul Supercar sau revista WhatCar Romania. Andrei va fi prezent în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă.

 

Ciprian Lupu este singurul pilot în scaun rulant din motorsportul românesc este inspiraţia noastră, are un titlul de Campion Naţional la debutanţi în Campionatul Naţional de Raliuri obţinut în 2021 şi o serie de podiumuri la cursele de coastă şi raliu. Ciprian este eroul nostru, motivaţia că se pot depăşi orice provocări. Va fi alături de noi în mai multe curse din Campionatul de Super Rally.

 

Anya Gherghina a fost alături de noi ca influencer şi om al echipei Renovatio. Acum este spriduşul nostru de social media şi va concura cu MIMI în mai multe competiţii de îndemânare.

 

De-a lungul sezonului suntem prezenţi în multe competiţii – viteză în coastă, super rally, super slalsom, îndemânare. La comenzile MIMI vor trece mai mulţi piloţi supriză.

 

Motorsport este despre echipă

În toate competiţiile în care MIMI este prezent, avem mereu doar un singur erou în maşină, pilotul. În spatele lui este însă o echipă mare care face diferneţa.



Engage Engineering sunt cei care pregătesc maşina de curse. Aici îi avem pe Horia Platona, şef de trib, manager şi inginer, Costin Păunescu, inginer coordonator, Andrei Necula, inginer motorsport, şi Andrei Kerekes, inginer elctrician. Din partea BMW Group România, în proiect este implicat Vladislav Schirca, inginer.

 

Un proiect de acest fel nu este posibil fără parteneri care ne susţin pas cu pas. Renovatio e-charge ne oferă energia de care avem nevoie. Renovatio sunt pionierii soluţiilor de încărcare în România, e-charge este cea mai puternică şi cea mai mare reţea de staţii de încărcare la nivel local. UniCredit Leasing este alături de noi. Compania este partener BMW şi MINI Financial Services în România, este un finanțator de top pe piața din România, cu produse dedicate pentru automobile ecologice – GoGreen. Michelin ne asigură că putem transmite puterea perfect pe asfalt. Pentru că MIMI este un model derivat de la un automobil de stradă, în aventura noastră o să testăm şi unele din cele mai sofisticate anvelope de stradă din lume, mulţumită Michelin.

 

TotalBranding este agenţia care ne ajută să organizăm lucuri minunate la evenimentele noastre. 

MINI COOPER SE

Noul MINI Cooper SE, produs la uzina mărcii din Oxford (Marea Britanie), a debutat pe piață în martie 2020. Modelul este susținut de o baterie cu o capacitate netă de 28,9 kWh și asigură o autonomie de 235-270 km măsurată conform standardelor WLTP. Motorul electric oferă 135 kW/184 CP și 270 Nm, asigurând o accelerație 0-100 km/h în numai 7,3 secunde.

 

Cu o masă la gol de 1.365 de kilograme, modelul cu propulsie pur electrică este mai greu cu doar 145 de kilograme față de MINI Cooper S (3 uși) cu transmisie Steptronic. Bateria este integrată în podeaua noului model, astfel încât spațiul interior și pentru bagaje nu este afectat.Cu un centru de greutate care este mai coborât cu cel puțin 30 de milimetri față de MINI Cooper S, distribuția optimă a maselor ajută noul MINI Cooper SE să obțină un nivel de dinamică în viraje care este unic în segmentul automobilelor mici. 

 

Performanțele dinamice sunt susținute și de noul sistem ABR pentru controlul patinării roților față, care debutează astfel la marca MINI. Acest sistem de control al patinării, conceput special pentru livrarea spontană a puterii oferită de motoarele electrice, duce la calități superioare de condus în orice condiții de drum. Pentru răspuns de până la trei ori mai rapid față de unul convențional, o unitate de control specială, amplasată în zona punții față, este dedicată funcțiilor ABR. Acest lucru optimizează perceptibil tracțiunea la demaraj și stabilitatea la condus atât în modul de generare a energiei la frânare, cât și la accelerare la ieșirea din virajele strânse.

MIMI EVO

MINI ELECTRIC RACING
"MIM EVO” #128


Modelul de bază: MINI Cooper SE
- Motor electric sincron
- Putere maximă: 135 kW/184 CP
- Cuplu maxim: 270 Nm de la 0 rpm
- Putere maximă la recuperare: 50 kW
- Baterie: Capacitate brută 32,6 kWh/ capacitate netă 28,9 kWh, 12 module în T integrate în podea, producător celule CATL.

Modificări:
- optimizare de masă;
- sistem de frâne MINI JCW Brembo şi frână de mână cu comandă mecanică;
- megafazor de mare putere;
- optimizări pentru motorsport pentru sistemele electronice – ABS, DSC etc.
- roll-cage produs de service omologat FRAS;
- scaune sport Sparco, volan sport detaşabil;
- centuri de siguranță în 6 puncte cu FIA SPARCO (HANS), OMP Suport lateral scaun 380 mm;
- jante 17" Team Dynamics Pro Race (folosite în MINI Challenge);
- pneuri Michelin;
- alte elemente de siguranță: stingător de incendiu manual 2 kg RRS FIA, stingător de incendiu AUTOMAT FIA;
- suspensii KW Suspension dedicate MINI Cooper SE, V3, cu reglaj individual compresie şi detentă;
- distanţiere de roată pentru mărire ecartament.
- diferenţial cu raport pentru BMW i3s pentru acceleraţii mai rapide.

Povestea numărului 128.

MINI este o marcă plină de istorie, cu o tradiţie specială şi mulţi eroi şi în motorsport. Numerele noastre de concurs îşi propun să evoce istoria specială a mărcii. Construit ca un răspuns la criza petrolului, Mini a debutat pe piaţă în 1959. John Cooper a fost inginerul care a revoluționat lumea Formulei 1 cu primul design cu motor amplasat în spate şi ale cărui monoposturi aduceau titlul la piloţi şi constructori în 1959 şi 1960. Cooper a recunoscut potențialul sportiv pe care îl avea Mini, un model care era iniţial fusese conceput să fie compact şi economic. Aşa se năşteau Mini Cooper şi ulterior Mini Cooper S, iar marca britanică se remarca rapid în motorsport. Cel mai faimoase victorii veneau la legendarul Raliu Monte Carlo  - în 1964, 1965 şi 1967. Anul trecut MINI a concurat cu numărul 37, numărul echipajului Paddy Hopkirk – Henry Liddon care a câştigat Monte Carlo în 1964.



În Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, MIMI va concura cu numărul 128. Este numărul cu care legendarul Niki Lauda şi-a făcut debutul de motorsport, în aprilie 1968, cu Mini Cooper S. La 18 ani, Lauda era deja pasionat de condus. 

 

Niki Lauda descopere de la 18 ani pasiunea pentru viteză, conducând un model Mini Cooper S al tatălui unui coleg de şcoală. Lucrurile s-au precipitat brusc, când într-o noapte, pe polei, aventurile cu Mini Cooper S s-au terminat cu un accident. Pentru a rezolva problema cu familia Draxler, Niki a trebuit să cumpere maşina lovită, iar pentru asta a găsit repede ajutor de la bunică. Apoi Lauda s-a ocupat de reparaţia Mini şi foarte repede a apărut o nouă oportunitate - schimbul maşinii reparate cu un Mini de curse al pilotului Fritz Baumgartner. De această dată era vorba de o maşină fără motor. În preţul tranzacţiei au intrat şi câteva antrenamente pe circuit alături de Baumgartner, iar ulterior acesta i-a oferit ajutorul pentru a instala un motor nou.

 

În acel an, Lauda a participat în campionatul de coastă al Austriei, a reuşit locul al doilea în clasă la debut şi cel mai rapid timp pe a doua urcare. Următoarele trei curse cu Mini le-a câştigat, ultima dintre acestea fiind şi prima cursă pe ploaie. La mijlocul sezonului, Lauda trecea deja pe o maşină de putere mai mare şi încheia primul an în competiţii cu opt victorii, un loc secund şi un abandon.

 

În 1971 Lauda debuta în Formula 1, după o accesiune rapidă în motorsport. A fost eroul multor reveniri spectaculoase. În 177 de curse a obţinut 54 de clasări pe podium, 25 de victorii şi 3 titluri mondiale.

Știri

MIMI EVO

MIMI EVO se dezvăluie, aproximativ 20 de curse planificate în 2022

Noul sezon MIMI EVO include un program complet în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă, dar şi o serie de participări în alte competiţii naţionale, cu aproximativ 20 de curse în calendar.

MIMI EVO spune noi poveşti despre istoria MINI cu un nou număr de concurs: #128

O poveste despre noi începuturi, un debut cu Mini Cooper S, un pilot de legendă, un accident şi ajutorul bunicii.

 

MIMI EVO
MIMI EVO

Racing MIMI devine MIMI EVO - Startul unui nou capitol pentru primul MINI Electric de curse din lume

Racing MIMI devine MIMI EVO. După ce a debutat oficial într-o cursă în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă din 2020 şi a avut un program competiţional extins în 2021, primul MINI Electric de competiţie din lume este implicat într-un proces amplu de transformare.

Apariţii în presă

MIMI EVO